Reklamačný poriadok
advokátskej kancelárie Lanikova Group, s. r. o.
Článok I
Úvodné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti zmluvných strán a podmienky uplatnenia a vybavenia reklamácie vyplývajúcich zo zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a objednávateľom prostredníctvom internetového obchodu obchodníka prevádzkovaného na webovej stránke lanikovagroup.sk (ďalej len „internetový obchod“) , predmetom ktorej je buď dodanie digitálneho obsahu alebo poskytnutie právnych služieb (ďalej len „zmluva“).
- Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na uplatnenie práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady objednávateľom, ktorý nie je spotrebiteľom.
- Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou zmluvy špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 tohto reklamačného poriadku.
- Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so:
- zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
- zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,
- Právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom spotrebiteľom týkajúce sa zodpovednosti za vady výslovne neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Zodpovednosť za vady obchodníka týkajúce sa zmluvy uzatvorenej s objednávateľom, ktorý je podnikateľom, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.
- Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v slovenskom jazyku.
- Objednávateľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s reklamačným poriadkom dôkladne oboznámil, jeho obsahu porozumel a bez výhrad s ním súhlasí.
Článok II
Vymedzenie pojmov
- Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo priobchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inejosoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
- Obchodníkom je advokátska kancelária:
Obchodné meno: Lanikova Group, s. r. o.,
reg.: v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd. Sro, vl. č. 52654/B
Sídlo: Grösslingova 8, 811 09 Bratislava
IČO: 36 858 439
DIČ: 2022628652
IČ DPH: SK2022628652
email: info@lanikovagroup.sk
tel. č: +421 948 264 244.
- Objednávateľom je osoba, ktorá uzatvorila zmluvu s obchodníkom, predmetom ktorej je poskytnutie právnych služieb alebo dodanie digitálneho obsahu podľa dohodnutých podmienok, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Podnikateľom je
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- Právnou službou sú služby poskytované advokátom na základe zákona o advokácii.
- Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme. Na účely tohto reklamačného poriadku sa za digitálny obsah považuje všetok obsah v digitálnej forme ponúkaný obchodníkom prostredníctvom tohto internetového obchodu, najmä vzorové dokumenty, online kurzy a publikácie.
- Internetovým obchodom je webová stránka umiestnená na adrese www.lanikovagroup.sk, prostredníctvom ktorej môžu zmluvné strany uzatvoriť zmluvu.
- Orgánom dozoru je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava
www.soi.sk
email: ba@soi.sk
Slovenská advokátska komora
Kolárska 4, 813 42 Bratislava
www.sak.sk
email: office@sak.sk
Článok III
Požiadavky na právne služby a digitálny obsah
- Obchodník sa zaväzuje, že právne služby budú poskytnuté v súlade so zákonom č. 596/2003 Z. z. o advokácii v znení neskorších právnych predpisov a podľa dohodnutých a všeobecných požiadaviek.
- Obchodník sa zaväzuje, že digitálny obsah bude v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami. Toto sa nevzťahuje na prípad, keď obchodník výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť digitálneho obsahu nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
- Právne služby a digitálny obsah sú v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä
- zodpovedajú opisu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
- sú vhodné na konkrétny účel, s ktorým spotrebiteľ oboznámil obchodníka najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
- vyznačujú sa v zmluve vymedzenou funkčnosťou, kompatibilitou, interoperabilitou a inou dohodnutou vlastnosťou,
- sú dodané so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve.
- Obchodník dodá právne služby a digitálny obsah v súlade s relevantnými právnymi predpismi ku dňu uzatvorenia zmluvy. Obchodník po dodaní služby alebo digitálneho obsahu ho neaktualizuje s ohľadom na legislatívne zmeny.
- Objednávateľ berie na vedomie, že digitálny obsah je obsah spracovaný v textovej digitálnej forme, ktorý spočíva vo vzorových dokumentoch, online kurzoch a publikáciách vypracovaných advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s. r. o. Vzorové dokumenty, online kurzy a publikácie majú len všeobecný charakter, podľa ktorého si objednávateľ môže vypracovať sám potrebné právne dokumenty alebo riešiť právne otázky. Tieto však nie sú právnymi službami advokáta, a preto nenahrádzajú komplexné právne poradenstvo poskytované advokátskou kanceláriou. Digitálny obsah má len všeobecný a informatívny charakter, pričom nemusí riešiť komplexne celú danú právnu problematiku, a preto v žiadnom prípade nenahrádza poskytovanie právnych služieb. Digitálny obsah nie je prispôsobený osobitným požiadavkám konkrétneho prípadu, a preto slúži ako informatívny nástroj k vytvoreniu vlastných dokumentov alebo riešeniu právnych otázok.
Článok IV
Zodpovednosť za vady
- Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má právna služba alebo digitálny obsah v časejeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálny obsah, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.
- Obchodník nezodpovedá za vadu právnych služieb alebo digitálneho obsahu, ktorá:
- je spôsobená nesprávnym postupom pri inštalácii, prevzatí alebo užívaní digitálneho obsahu v rozpore s pokynmi obchodníka,
- je spôsobená tým, že z obsahového hľadiska digitálny obsah nezodpovedá predstavám objednávateľa, pokiaľ je riadne dodaný v súlade so všeobecnými a dohodnutými podmienkami špecifikovanými obchodníkom.
- Objednávateľ berie na vedomie, že informácie poskytnuté prostredníctvom digitálneho obsahu majú len informatívny a odporúčací charakter, pričom tieto nepredstavujú komplexné riešenie vybraného problému, resp. riešenie danej životnej situácie či právneho problému.
Článok V
Uplatnenie reklamácie
- Objednávateľ môže právne služby alebo digitálny obsah reklamovať v lehote podľa čl. IV ods. 1 tohto reklamačného poriadku zaslaním oznámenia na email info@lanikovagroup.sk. Použiť môže reklamačný protokol zverejnený na internetovej stránke obchodníka.
- Prijatie reklamácie obchodník bezodkladne písomne potvrdí s uvedením lehoty, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 odo dňa vytknutia vady, okrem prípadu, ak je dlhšia dôvodná z objektívnych dôvodov, ktoré nemôže obchodník ovplyvniť.
- Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, musí dôvody odmietnutia písomne oznámiť.
Článok VI
Dôkazné bremeno
- Obchodník nesie dôkazné bremeno, že právne služby a digitálny obsah bol dodaný v súlade so všeobecnými a dohodnutými požiadavkami.
- Ak sa do uplynutia jedného roka po dodaní digitálneho obsahu, ktorý sa dodáva jednorazovo aleboako súbor jednotlivých plnení, prejaví vada, obchodník nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah v čase dodania túto vadu nemalo.
- Obchodník nenesie dôkazné bremeno podľa odsekov 2 a 3 tohto článku, ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho obsahu, ak s nimiobchodník oboznámil spotrebiteľa jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím zmluvy.
- Spotrebiteľ je povinný poskytnúť obchodníkovi primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie, či dôvod vadydigitálneho obsahu je v digitálnom prostredí spotrebiteľa, pričom sa obmedzuje na technicky dostupnéprostriedky, ktoré najmenej zaťažujú spotrebiteľa. Nakoľko obchodník pred uzavretím zmluvy jasnýma zrozumiteľným spôsobom oboznamuje spotrebiteľa o povinnosti poskytnúť súčinnosť, v prípade ak spotrebiteľ súčinnosť neposkytne, musí spotrebiteľ na uplatnenie práv zozodpovednosti za vady preukázať, že digitálny obsah mal vadu v čase dodania, príp. v dohodnutejdobe,
Článok VII
Nároky z uplatnenej reklamácie
- Ak obchodník zodpovedá za vadu právnych služieb a digitálneho obsahu, spotrebiteľ má právo na odstránenie vady, právo na primeranú zľavu z ceny alebo právo od zmluvy odstúpiť.
- Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady aj bez toho, aby ich vytkol.
- Spotrebiteľ môže po vytknutí vady u obchodníka odoprieť zaplatiť cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže je spotrebiteľ v čase vytknutiavady v omeškaní so zaplatením ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ uhradí cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.
- Objednávateľ má nárok na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vady. Toto právo je potrebné uplatniť u obchodníka najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby, inak zanikne.
- Uplatnením práva zo zodpovednosti za vady nie je dotknuté právo na náhradu škody.
Odstránenie vady
- Obchodník odstráni vadu právnych služieb a digitálneho obsahu v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľvytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na jeho povahua účel.
- Obchodník môže odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobiloneprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mali právne služby alebo digitálny obsah bez vady a na závažnosť vady.
Zľava z ceny
- Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny, ak sa právne služby alebo digitálny obsah dodávaza protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
- odstránenie vady nie je možné alebo by spôsobilo obchodníkovi neprimerané náklady,
- obchodník neodstránil vadu podľa ods. 6,
- právne služby alebo digitálny obsah má rovnakú vadu napriek snahe obchodníka vadu odstrániť,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo spotrebiteľa na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo
- obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
- Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty právnych služieb alebo digitálneho obsahu a hodnoty, ktorú by mal, ak by bol bez vád.
- Obchodník vyplatí spotrebiteľovi zľavu z ceny do 14 dní od uplatnenia práva spotrebiteľa na zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
- Ak sa právne služby alebo digitálny obsah dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, spotrebiteľ nemôže od zmluvy odstúpiť, ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
Odstúpenie od zmluvy
- Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dníod oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, akspotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša obchodník.
- Spotrebiteľ nie je povinný platiť cenu za čas pred odstúpením od zmluvy, v ktorom právne služby alebo digitálny obsah nespĺňal všeobecné a dohodnuté požiadavky.
- Po odstúpení od zmluvy je spotrebiteľ povinný zdržať sa užívania výsledkov poskytnutých právnych služieb a digitálneho obsahu.
- Obchodník môže do 14 dní po oznámení spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy požiadať spotrebiteľa o vráteniehmotného nosiča, na ktorom mu dodal digitálny obsah. Spotrebiteľ vráti hmotný nosič na náklady obchodníkaa bez zbytočného odkladu po doručení žiadosti obchodníka.
- Po odstúpení od zmluvy môže obchodník zamedziť spotrebiteľovi v ďalšom užívaní výsedkov poskytnutých právnych služieb a digitálneho obsahu, najmä zamedziť mu prístup k digitálnemu obsahu alebo zrušiť mu užívateľský účet.
Článok VIII
Záverečné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok je vypracovaný advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s.r.o. pre obchodníka, pričom je chránený v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Bez súhlasu autora je zakázané toto autorské dielo akýmkoľvek spôsobom použiť, a to najmä, nie však výlučne, kopírovať, zverejňovať, meniť, upravovať, rozširovať a inak zneužívať.
- Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 3.7.2024.