Všeobecné obchodné podmienky
na predaj digitálneho obsahu a poskytovanie služieb advokátskou kanceláriou
Článok I
Všeobecné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikli v súvislosti s uzatvorením zmluvy medzi obchodníkom a objednávateľom prostredníctvom internetového obchodu obchodníka prevádzkovaného na webovej stránke lanikovagroup.sk (ďalej len „internetový obchod“) , predmetom ktorej je buď dodanie digitálneho obsahu alebo poskytnutie právnych služieb (ďalej len „zmluva“).
- Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 týchto obchodných podmienok. V prípade, že obchodník a objednávateľ uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od obchodných podmienok, budú ustanovenia tejto zmluvy uprednostnené pred obchodnými podmienkami.
- Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
- zákonom č. 596/2003 Z. z. o advokácii v znení neskorších právnych predpisov,
- zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
- zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov,
- zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,
- zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov,
- 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov,
- zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších právnych predpisov
a s inými relevantnými právnymi predpismi.
- Právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami vyššie uvedených právnych predpisov, pričom právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom spotrebiteľom sa riadia Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa a právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom podnikateľom sa riadia Obchodným zákonníkom.
- Tieto obchodné podmienky sú vypracované v slovenskom jazyku. Zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku.
- Obchodník neprijal žiadny osobitý kódex správania.
- Objednávateľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a bez výhrad s nimi súhasí.
Článok II
Vymedzenie pojmov
- Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktikekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
- Obchodníkom je advokátska kancelária:
Obchodné meno: Lanikova Group, s. r. o.,
reg.: v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd. Sro, vl. č. 52654/B
Sídlo: Grösslingova 8, 811 09 Bratislava
IČO: 36 858 439
DIČ: 2022628652
IČ DPH: SK2022628652
email: info@lanikovagroup.sk
tel. č: +421 948 264 244.
- Objednávateľom je osoba, ktorá uzatvorila zmluvu s obchodníkom, predmetom ktorej je poskytnutie právnych služieb alebo dodanie digitálneho obsahu podľa dohodnutých podmienok, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Podnikateľom je
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- Právnou službou sú služby poskytované advokátom na základe zákona o advokácii.
- Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme. Na účely týchto obchodných podmienok sa za digitálny obsah považuje všetok obsah v digitálnej forme ponúkaný obchodníkom prostredníctvom tohto internetového obchodu, najmä vzorové dokumenty, online kurzy a publikácie.
- Internetovým obchodom je webová stránka umiestnená na adrese www.lanikovagroup.sk, prostredníctvom ktorej môžu zmluvné strany uzatvoriť zmluvu.
- Orgánom dozoru je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava
www.soi.sk
email: ba@soi.sk
Slovenská advokátska komora
Kolárska 4, 813 42 Bratislava
www.sak.sk
email: office@sak.sk
Článok III
Charakteristika právnych služieb a digitálneho obsahu
- Obchodník prevádzkuje web stránku, prostredníctvom ktorej ponúka právne služby a digitálny obsah.
- Právne služby sú služby poskytované advokátskou kanceláriou Lanikova Group. s.r.o. v súlade so zákonom o advokácii, ktoré advokát poskytne vo vybranej oblasti a v rozsahu podľa zvolenej služby za podmienok uvedených v týchto obchodných podmienkach.
- Ponuka právnych služieb je zverejnená na stránke https://lanikovagroup.sk/kategoria-produktu/pravne-sluzby/.
- Digitálny obsah je obsah spracovaný v textovej digitálnej forme, ktorý spočívajú vo vzorových dokumentoch, online kurzoch a publikáciách vypracovaných advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s. r. o. Vzorové dokumenty, online kurzy a publikácie majú len všeobecný charakter, podľa ktorého si objednávateľ môže vypracovať sám potrebné právne dokumenty alebo riešiť právne otázky. Tieto však nie sú právnymi službami advokáta, a preto nenahrádzajú komplexné právne poradenstvo poskytované advokátskou kanceláriou. Digitálny obsah má len všeobecný a informatívny charakter, pričom nemusí riešiť komplexne celú danú právnu problematiku, a preto v žiadnom prípade nenahrádza poskytovanie právnych služieb. Digitálny obsah nie je prispôsobený osobitným požiadavkám konkrétneho prípadu, a preto slúži ako informatívny nástroj k vytvoreniu vlastných dokumentov alebo riešeniu právnych otázok.
- Obchodník poskytuje objednávateľovi len ten digitálny obsah, ktorý je uvedený v špecifikácii produktu. Objednávateľovi môže v súvislosti s relevantnými právnymi predpismi vzniknúť povinnosť mať aj iné dokumenty. Je povinnosťou objednávateľa vzhľadom na podmienky výkonu svojej podnikateľskej činnosti vyhodnotiť všetky povinnosti vyplývajúcemu mu z relevantných právnych predpisov.
- Obchodník nezodpovedá za žiadnu škodu spôsobenú objednávateľovi v súvislosti s používaním digitálneho obsahu. Objednávateľ digitálny obsah na vlastné nebezpečenstvo, pričom si je vedomý, že vzorové dokumenty majú len informatívny charakter.
- Obchodník dodá právne služby a digitálny obsah v súlade s relevantnými právnymi predpismi ku dňu uzatvorenia zmluvy. Obchodník po dodaní služby alebo digitálneho obsahu ho neaktualiuje s ohľadom na legislatívne zmeny.
- Ponuka digitálneho obsahu je zverejnená na stránke
- https://lanikovagroup.sk/kategoria-produktu/vzorove-dokumenty/
- https://lanikovagroup.sk/kategoria-produktu/vzdelavanie/
Článok IV
Užívateľský účet
- Objednávateľ si môže registráciou na webovej stránke vytvoriť užívateľský účet, prostredníctvom ktorého uskutočňuje a sleduje aktuálny stav objednávok, eviduje údaje o objednávkach, pristupuje k zakúpenému digitálnemu obsahu, príp. komunikuje s obchodníkom.
- Vytvorenie užívateľského účtu je bezplatné.
- Objednávateľ je povinný uviesť v registračnom formulári pravdivé údaje v rozsahu uvedenom obchodníkom. Objednávateľ je povinný údaje v užívateľskom účte aktualizovať pri ich zmene.
- Prístup do užívateľského účtu je chránený užívateľským menom a heslom. Objednávateľ je povinný prihlasovacie údaje chrániť, tak aby zamedzil prístup tretím osobám do jeho užívateľského účtu. Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť užívateľský účet tretím osobám.
- Objednávateľ môže užívateľský účet kedykoľvek vymazať. Pre tento prípad však berie na vedomie, že nebude mať už viac prístup k zakúpenému digitálnemu obsahu, ktorý si mohol prehliadať cez svoj užívateľský účet a všetok obsah, ktorý mal v užívateľskom účte bude vymazaný. Preto obchodník odporúča pred vymazaním si zálohovať všetok obsah.
- Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť užívateľský účet v prípade, že objednávateľ porušil tieto obchodné podmienky alebo došlo k zániku zmluvy podľa týchto obchodných podmienok.
Článok V
Uzatvorenie zmluvy
- Na stránkach internetového obchodu obchodník zverejňuje ponuku právnych služieb a digitálneho obsahu, ktoré si môže objednávateľ objednať. Objednávateľ si môže ponúkaný digitálny obsah objednať prostredníctvom internetového obchodu alebo objednávkou zaslanou na náš email.
- Pri odoslaní objednávky prostredníctvom internetového obchodu postupuje objednávateľ tak, že vybranú právnu službu alebo digitálny obsah umiestni do košíka kliknutím na „Pridať do košíka“. Po ukončení nakupovania kliknutím na nákupný košík sa dostane na podstránku nákupného košíka, kde po sumarizácii vybraného digitálneho obsahu klikne na „Skontrolovať a objednať“ čím sa dostane do pokladne kde vyplní fakturačné a dodacie údaje, zvolí spôsob dodania a platby. Objednávku záväzne potvrdí a odošle kliknutím na „Objednať s povinnosťou platby“. Pred odoslaním objednávky má objednávateľ možnosť skontrolovať a zmeniť údaje uvedené v objednávke. Takto uskutočnená objednávka je záväzná.
- Pri odoslaní objednávky prostredníctvom elektronickej pošty je potrebné zaslať fakturačné údaje, popis právnej služby alebo digitálneho obsahu, ktorý si objednávateľ chce objednať.
- Po prijatí záväznej objednávky obchodník potvrdí uzatvorenie zmluvy elektronickou poštou na email zadaný v objednávke, ktorého prílohou sú obchodné podmienky, poučenie o právne spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy a formulár na odstúpenie od zmluvy vo formáte pdf. Doručením potvrdenia sa považuje zmluva za uzatvorenú. Takto uzatvorená zmluva je záväzná, meniť alebo zrušiť ju možno len na základe dohody oboch zmluvných strán alebo z dôvodov uvedených v týchto obchodných podmienkach alebo v zákone.
- Objednávateľ súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie bez fyzickej prítomnosti obchodníka a objednávateľa, najmä s využitím internetového obchodu, elektronickej pošty, telefónu a pod. pri uzatvorení zmluvy. Náklady za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré vzniknú v súvislosti s uzatvorením zmluvy, si objednávateľ platí sám, pričom tieto sa nelíšia od základnej sadzby.
Článok VI
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Predmetom zmluvy sú práva a povinnosti zmluvných strán.
- Obchodník je povinný najmä:
- poskytnúť spotrebiteľovi informácie podľa príslušných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa a iných relevantných právnych predpisov,
- dodať objednávateľovi objednané právne služby alebo digitálny obsah riadne a včas.
- Obchodník má právo na zaplatenie ceny riadne a včas.
- Objednávateľ je povinný najmä zaplatiť obchodníkovu dohodnutú cenu v lehote splatnosti a dodržiavať podmienky používania digitálneho obsahu podľa týchto obchodných podmienok.
- Objednávateľ má právo na dodane digitálneho obsahu obchodníkom riadne a včas.
Článok VII
Cena a platobné podmienky
- Predajné ceny jednotlivých právnych služieb a digitálneho obsahu sú na stránkach internetového obchodu aktuálne a platné. Uvádzané sú vrátane dani z pridanej hodnoty (DPH) v zákonnej výške nakoľko obchodík je jej platcom a všetkých ostatných daní. Ceny sú platné po dobu zverejnenia na internetovom obchode.
- Ceny nie sú prispôsobované objednávateľovi na základe automatizovaného rozhodovania.
- Cena je uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním záväznej objednávky, pričom pozostáva z predajnej ceny všetkých vybraných produktov vrátane všetkých daní a poplatkov, ktorú musí objednávateľ zaplatiť pre získanie právnej služby alebo digitálneho obsahu.
- Pokiaľ obchodník poskytuje zľavu na produkt, uvedie aj predchádzajúcu cenu digitálneho obsahu.
- Objednávateľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu dohodnutú v zmluve v lehote splatnosti do 7 dní od uzatvorenia zmluvy. Meniť ju možno len na základe dohody zmluvných strán.
- Objednávateľ môže cenu zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
PLATBA VOPRED BANKOVÝM PREVODOM
Objednávateľ zaplatí cenu bankovým prevodom podľa údajov uvedených v potvrdení objednávky.
ONLINE PLATOBNOU KARTOU
Objednávateľ zaplatí cenu online platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány STRIPE.
- Pokiaľ objednávateľ nezaplatí cenu v lehote splatnosti má sa za to, že zmluvné strany od zmluvy odstúpili a objednávka sa ruší.
- Dokladom o predaji vrátane ceny je faktúra (daňový doklad), ktorá je zaslaná objednávateľovi emailom po zaplatení, pričom zároveň slúži ako záručný list.
- Pokiaľ je objednávateľ podnikateľom, má v prípade jeho omeškania s akoukoľvek platbou alebo jej časti, obchodník právo od objednávateľa požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,25 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania až do zaplatenia. Zmluvná pokuta je splatná do 15 dní od obdržania výzvy k zaplateniu. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok na náhradu škody.
Článok VIII
Dodacie podmienky
- Obchodník sa zaväzuje dodať objednávateľovi digitálny obsah bez zbytočného odkladu po zaplatení ceny, najneskôr do 48 hodín. Cena sa považuje za zaplatenú okamihom pripísania na bankový účet obchodníka, resp. sprostredkovateľa zabezpečujúceho prijatie platby.
- Digitálny obsah sa považuje za dodaný, keď sa digitálny obsah alebo akékoľvek prostriedky vhodné na prístup knemu alebo jeho stiahnutie sprístupnia alebo sa umožní prístup k nim objednávateľovi alebo do fyzického priestoru alebovirtuálneho priestoru, ktorý si objednávateľ na tento účel zvolil.
- Online kurzy sú prístupné objednávateľa po celý čas ich zverejnenia, minimálne však 30 dní.
- Obchodník sa zaväzuje poskytnúť objednávateľovi objednané právne služby v lehote do 30 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy. Objednávateľ berie na vedomie, že za poskytnutie právnych služieb sa považuje spracovanie a zaslanie objednávateľovi podkladov potrebných na riešenie vybranej právnej veci, a nie vybavenie predmetnej právnej veci. Vzhľadom k tomu, že právne služby obvykle závisia aj od konania tretej osoby, napr. súdu, príslušného úradu a pod., ktoré obchodník nevie ovplyvniť, obchodník nezaručuje vyriešenie danej právnej veci v stanovenej lehote. že pokiaľ si objednávateľ objedná napr. zápis spoločnosti do Zoznamu hospodárskych subjektov, právna služba je dodaná riadne a včas okamihom, kedy obchodník pošle objednávateľovi na podpis podklady nevyhnutné na zabezpečenie zápisu do tohto zoznamu.
- Obchodník znáša dôkazné bremeno, že dodal právne služby alebo digitálny obsah spotrebiteľovi.
- Ak obchodník nedodá právne služby alebo digitálny obsah včas, poskytne mu objednávateľ dodatočnú primeranú lehotu na plnenie. Ak ich obchodník nedodá ani v dodatočnej primeranej lehote, môže od zmluvy odstúpiť.
- Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa predchádzajúceho ustanovenia, ak
- obchodník vyhlási alebo je z okolností zrejmé, že právne služby alebo digitálny obsah nedodá, alebo
- zo zmluvy alebo z okolností uzavretia zmluvy vyplýva, že včasné dodanie bolo pre spotrebiteľa dôležité.
- Po odstúpení od zmluvy podľa ods. 4 a 5 tohto článku obchodník vráti objednávateľovi bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
Článok IX
Údaje o funkčnosti, kompatibilite a interoperabilite digitálneho obsahu
- Právne služby a digitálny obsah s ohľadom na jeho účel vyplývajúci z týchto obchodných podmienok a informácií poskytnutých na webovej stránke obchodníka plní funkcie tak, ako sú popísané v týchto obchodných podmienok a na webovej stránke obchodníka.
- Digitálny obsah je schopné fungovať s hardvérom a softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny digitálneho obsahu, hardvéru alebo softvéru.
- Obchodník prijal dostatočné technické ochranné opatrenia, napr SSL certifikát.
Článok XI
Podmienky používania
- Právne služby a digitálny obsah nie je určený pre osoby mladšie ako 18 rokov.
- Objednávateľ je povinný pri používaní právnych služieb a digitálneho obsahu postupovať v súlade s týmito obchodnými podmienkami a relevantnými právnymi predpismi.
- Objednávateľ sa zaväzuje, že nebude používať výsledky z poskytovania právnych služieb a digitálny obsah spôsobom, ktorý by ohrozoval alebo porušoval práva a právom chránené záujmy obchodníka, ostatných objednávateľov a tretích osôb.
- Objednávateľ je povinný postupovať tak, aby nedošlo k neoprávnenému vstupu do jeho užívateľského účtu a je povinný vykonať všetky opatrenia, aby zamedzil úniku prihlasovacích údajov, inak zodpovedá za škodu, tým spôsobenú obchodníkovi.
- Pokiaľ je digitálny obsah sprístupňovaný objednávateľovi prostredníctvom webovej stránky, z dôvodu aktualizácie služieb, opravy, údržby a zásahu vyššej moci, môže dôjsť k dočasnému prerušeniu alebo pozastaveniu poskytovania služby, pričom za prerušenie poskytovania služby ani prípadnú stratu dát nenesie obchodník žiadnu zodpovednosť.
- Obchodník má právo pozastaviť, obmedziť alebo zrušiť objednávateľovi poskytovanie služieb, obmedziť, pozastaviť alebo zrušiť objednávateľovi prístup do jeho užívateľského účtu, pokiaľ má dôvodné podozrenie, že užívateľ porušuje tieto obchodné podmienky, porušuje zákon alebo ho obchádza alebo koná v rozpore s dobrými mravmi. V prípade pozastavenia, obmedzenia alebo zrušenia užívateľského účtu a poskytovania služieb, prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné vymazanie alebo stratu obsahu užívateľa uloženého v jeho užívateľskom účte a objednávateľ nemá nárok na vrátenie zaplatenej ceny, ani jej alikvotnej časti.
- Obchodník je oprávnený vymazať obsah, ktorým by objednávateľ porušoval zákon, zákon obchádzal, bol v rozpore s dobrými mravmi alebo poškodzoval obchodníka alebo tretiu osobu.
Článok XII
Recenzie zákazníkov
- Obchodník zverejňuje na internetovom obchode a príp. na iných vhodných miestach hodnotenia objednávateľov (recenzie). Všetky recenzie sú overené. Recenzie označené ako overené, overuje obchodník tak, že údaje zadané v recenzii porovná s údajmi v objednávke. Pokiaľ sa údaje nezhodujú, recenziu vymaže.
Článok XIII
Odstúpenie od zmluvy
Kedy má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy
- Odstúpenie od zmluvy objednávateľa, ktorým je spotrebiteľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa. Odstúpenie od zmluvy objednávateľa, ktorým je podnikateľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, pričom ustanovenia tohto článku sa na neho nevzťahujú.
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote do14 dní odo dňauzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorýobchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.
Kedy spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy
- Spotrebiteľ berie na vedomie, že nemá právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní, pokiaľ je predmetom zmluvy
- poskytnutie služby a
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasomspotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu strácaprávo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľpovinný zaplatiť cenu,
- dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty naodstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právona odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Poučenie o udelení súhlasu
- Spotrebiteľ môže pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy poskytnúť obchodníkovi súhlas so začatím poskytovania služby. Poskytnutím tohto súhlasu spotrebiteľ stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy.
Ako môže spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy
- Ak má v súlade s týmito obchodnými podmienkami a zákonom spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy, môže ho uplatniťniektorým z nasledovných spôsobov:
- písomne zaslaním oznámenia do sídla obchodníka,
- elektronickou poštou zaslaním oznámenia na info@lanikovagroup.sk.
- Použiť pri tom môže vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
- Pre včasné odstúpenie od zmluvy, musí spotrebiteľ odoslať oznámenie o odstúpení od zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť len vo vzťahu ku konkrétnemu digitálnemu obsahu, ak ich obchodník poskytol na základe zmluvy viacero.
- V prípade odstúpenia od zmluvy sa ruší aj každá doplnková zmluva, to neplatí ak sa zmluvné strany výslovne dohodnú na trvaní doplnkovej zmluvy.
- Ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a spotrebiteľ pred začatím poskytovania služby udelil výslovný súhlas s jej poskytovaním, spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie. Táto sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve, príp. na základe trhovej ceny, ak bola v zmluve nadhodnotená.
- Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa náhradu nákladov za:
- poskytnutie služby bez ohľad na rozsah poskytnutého plnenia, ak obchodník neposkytol informácie o práve odstúpiť od zmluvy alebo o povinnosti uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenie,
- úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak spotrebiteľ neudelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu, nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy alebo obchodník neposkytol potvrdenie o uzatvorení zmluvy.
Článok XIV
Povinnosti obchodníka pri odstúpení od zmluvy
- Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoréod neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou, príp. jej časť ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy.
- Obchodník vráti spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade, ak sa nedohodli inak.
Článok XV
Odstúpenie od zmluvy obchodníkom
- Obchodník má právo odstúpiť od zmluvy, ak nie je schopný dodať objednávateľovi digitálny obsah riadne a včas, najmä z technických dôvodov. O stornovaní objednávky bude objednávateľ informovaný telefonicky alebo e-mailom, a v prípade úhrady ceny alebo jej časti, mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak.
Článok XVV
Riešenie sporov
- Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi obchodníkom a objednávateľom v súvislosti s používaním internetového obchodu a uzatvorením zmluvného vzťahu sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
- Účastníci tohto právneho vzťahu sa dohodli, že v prípade vzniku sporu je daná právomoc súdom Slovenskej republiky.
- V prípade vzniku sporu medzi obchodníkom a spotrebiteľom, je spotrebiteľ oprávnený obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Žiadosť o nápravu je možné zaslať elektronickou poštou na e-mail info@lanikovagroup.sk alebo poštou na adresu obchodníka. Pokiaľ obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu niektorému zo subjektov alternatívneho riešenia sporov.
- Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (soi.sk).
- Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, prevádzkovanou EÚ. Sťažnosť možno podať vyplnením online formulára na stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SKPrávo voľby spomedzi subjektov alternatívneho riešenia sporov má spotrebiteľ.
- Riešenia sporov niektorým zo subjektov alternatívneho riešenia sporov sa môže domáhať len spotrebiteľ, pričom týka sa len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na diaľku.
Článok XVII
Zodpovednosť obchodníka za vady a reklamačné podmienky
- Zodpovednosť obchodníka za vady a podmienky uplatnenia a vybavenia reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku prijatého obchodníkom a zverejnenom na internetovej stránke www.lanikovagroup.sk.
Článok XVIII
Platnosť zmluvy
- Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do riadneho splnenia si povinností oboch zmluvných strán vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok, ktoré sú jej neoddeliteľnou súčasťou.
- Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť podmienky spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na dobu neurčitú. O zmene informujte obchodník objednávateľa vopred, a to oznámením zaslaným na email uvedený v užívateľskom účte alebo notifikáciou v užívateľskom účte. Pokiaľ objednávateľ s touto zmenou nesúhlasí, má možnosť bezodplatne vypovedať túto zmluvu ku dňu účinnosti zmeny zaslaním oznámenia na email obchodníka.
Článok XIX
Ochrana osobných údajov
- Osobné údaje objednávateľa spracúva obchodník v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „zákon o OOU“).
- Podmienky spracúvania osobných údajov obchodníkom sú špecifikované na internetovej stránke lanikovagroup.sk vsekcii Ochrana osobných údajov.
Článok XX
Autorské práva
- Všetok obsah zverejnený na web stránke obchodníka, na jeho oficiálnych stránkach na sociálnych sieťach ako aj digitálny obsah poskytnutý objednávateľovi na základe objednávky alebo požiadavky, vrátane všetkých textov, obrázkov, videí, nahrávok, vzorových dokumentov, online kurzov, publikácií a pod. (ďalej len „obsah“), je autorským dielom v súlade so zákonom č. 185/2015 Z. z. autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Vlastníkom tohto obsahu je obchodník, ktorý je ako jediný oprávnený vykonávať k nemu všetky majetkové práva.
- Zakúpením právnych služieb alebo digitálneho obsahu a zaplatením ceny udeľuje obchodník objednávateľovi nevýhradnú licenciu na ich použitie výlučne osobou, ktorá sa ich objednala. Ich použitie inou osobou, vrátane osobne prepojených obchodných spoločností, je bez predchádzajúceho súhlasu obchodníka zakázané.
- Objednávateľ môže používať obsah len na účely podľa týchto obchodných podmienok pre vlastnú potrebu. Akékoľvek iné použitie digitálneho obsahu je zakázané.
- Každé iné použitie obsahu, najmä vytvorenie rozmnoženiny, jeho verejné rozširovanie, spracovanie, preklad a adaptácia, verejné vystavenie, vykonanie alebo prenos, je bez predchádzajúceho súhlasu obchodníka zakázané.
- V prípade porušenia autorských práv objednávateľom, ktorým nie je spotrebiteľ, je povinný zaplatiť obchodníkovi zmluvnú pokutu vo výške 2 000 eur, a to v lehote do 7 dní odo dňa jej uplatnenia obchodníkom. Tým nie sú dotknuté ďalšie práva obchodníka vyplývajúce z autorského zákona a iných relevantných právnych predpisov.
- Objednávateľ berie na vedomie, že porušením autorských práv sa môže dopustiť trestného činu.
- Obsah vyhotovený objednávateľom v súvislosti s používaním webovej stránky je jeho vlastníctvom. Obchodník nenesie za tento obsah žiadnu zodpovednosť voči objednávateľovi ani žiadnej inej tretej osobe.
Článok XXI
Záverečné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na stránkach internetového obchodu lanikovagroup.sk v deň odoslania objednávky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
- Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto obchodné podmienky, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
- Tieto obchodné podmienky sú vypracované advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s.r.o. pre prevádzkovateľa internetového obchodu, pričom sú chránené v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Bez súhlasu autora je zakázané toto autorské dielo akýmkoľvek spôsobom použiť, a to najmä, nie však výlučne, kopírovať, zverejňovať, meniť, upravovať, rozširovať a inak zneužívať.
- Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 3.7.2024.